TIPS VOOR ONDERNEMERS TIJDENS DE LENTE

30 April, het is zover, de lente begint. In dit artikel kom je erachter hoe je hier met jouw onderneming je voordeel mee doet. Betreffende webdesign, acties en leuke salespromoties.

Elk bedrijf heeft tegenwoordig wel een website, of deze nu essentieel is voor de verkoop of niet, veel mensen zullen in de ontdekkingsfase of overwegingsfase de website opzoeken om een beeld te krijgen van wat je te bieden hebt en wat de normen en waarden van het bedrijf zijn. Het is daarom van belang om hun te laten zien dat je up to date bent met dingen als feestdagen en speciale evenementen, zoals het begin van de lente.
Een simpele maar effectieve manier om dit te laten merken is een kleine lente touch aan het webdesign toe te voegen. Dingen zoals vrolijke natuur in volle bloei, een zonnetje of glazen met verfrissende drankjes geven de consument een fijn zonnig gevoel waardoor zij gelijk positieve associaties met de website en dus het bedrijf hebben.

Veel bedrijven doen rond deze tijd ook lente acties zoals kortingen, 1 + 1 gratis, of spaaracties. Dit is een goede tijd om dit te doen omdat mensen bij een overgang van seizoenen, vooral zo een als winter naar lente, samen met zomer naar herfst, vaak een schone lei willen qua spullen, omdat veel producten niet of minder optimaal functioneren in een klimaatverschil.
Voorbeelden hiervan zijn kleding, eten, voertuigen. Ook schaffen mensen vaak nieuwe dingen aan, zoals strandgerij, picknickspullen maar ook simpelere spullen die je in de winter niet of minder zou gebruiken zoals sportkleding en- spullen.

Voor bedrijven die veel van deze producten aanbieden is het misschien ook interessant om nu salespromoties te houden om in deze tijd van kopen de consument te herinneren aan het feit dat je hebt wat zij zoeken, en dat je beter bent dan de concurrentie. Op deze manier hebben mensen vaak na de vorige vergeten te zijn een nieuwe moment of truth.
Reclame op tv, radio of openbare plekken, maar ook acties met andere bedrijven of influencers zijn goede voorbeelden van promotie technieken om toe te passen in dit scenario.

Hopelijk heeft dit artikel je geholpen om jouw bedrijf een boost te geven tijdens de lente overgang.

Spread the love

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *